Балаға мектепке бейімделу кезеңінен өтуге қалай көмектесуге болады
Бірінші рет бірінші сыныпқа.
Балаға мектепке бейімделу кезеңінен өтуге қалай көмектесуге болады. Ата-аналарға арналған кеңестер.
Күз келді. Оқушыларда күз - оқу процесінің бастауы. Алда көптеген жаңа ақпарат, өзіндік және бақылау жұмыстары, сонымен қатар көптеген үй тапсырмалары бар. Егде жастағы оқушылар мектептің жұмыс ритағына біртіндеп қосылуды үйренді. Бірінші сынып оқушылары туралы не айта алмайсыз. Олар бір уақытта қызықты және қорқынышты. Әрине, бұл мектеп табалдырығын аттаған барлық балаларға қатысты емес. Бірінші сынып оқушысының психологиялық дайындығы немен байланысты және кіші оқушыға сабаққа және жалпы жаңа өмірге бейімделуге қалай көмектесуге болады, осы мақалада сөйлесейік.
Кеше бала балабақшаға барды, онда басты іс-әрекет ойын болды, онда ол өзін алаңсыз және көңілді сезінді. Енді ол бірінші сынып оқушысы болды. Ата-анасы оған бірнеше рет " сен ересек болдың!", "Сен қазір мектепке барасың!", "Бұл сізге балабақша емес. Мектепте бәрі маңызды!", "Мұқият және ақылды бол!"және басқа да көптеген ұқсас тіркестер. Бала тыңдайды және бәрін түсінбейді. Ия, ол өскісі келеді, бірақ ол оның қалай екенін және оның жетілуіне нақты не байланысты екенін әлі түсінбейді. Ол мұғалімді тыңдап, ақылды болу керек екенін түсінеді, бірақ оны қалай жасауға болатынын түсінбейді. Оған, әлі кішкентай, бірақ ересек адам, бірден көптеген ақпарат пен ережелер құлады. Енді ол келесі сөздерді жиі естиді:" мүмкін"," мүмкін емес"," қажет"," керек"," дұрыс"," дұрыс емес"," тырысыңыз"," міндетті","керек". Мұғалім мен ата-аналардың талаптары артып келеді, көптеген жаңа міндеттер мен шектеулер пайда болады.
Оның өмірінде көп нәрсе өзгереді. Бала: мектепке бару, күн тәртібін сақтау, мектеп нормалары мен ережелеріне бағыну, жұмыс істеу, мұғалімнің тапсырмалары мен үй тапсырмаларын орындау, оқуда жақсы нәтижелерге қол жеткізу, сабақта ғана емес, үзілісте де мұқият болу керек. Бұл ережелер әрдайым баланың тікелей тілектері мен мүдделерімен сәйкес келе бермейді. Бұған бейімделу керек. Мектепке бейімделу кезеңі оның негізгі талаптарына бейімделумен байланысты барлық бірінші сынып оқушыларында бар. Бірінші сынып оқушыларының көпшілігі бұл тапсырманы сәтті орындайды. Кейбір балаларға бұл сәл қиынырақ. Бұл баланың жеке ерекшеліктеріне және оқу мотивациясының қалыптасуына байланысты.
Бірінші сынып оқушысының өміріндегі жаңа қадам-бұл жаңа әлеуметтік ортаға, жаңа құрдастар ұжымына қосылу, ұйымның мазмұны мен формасы бойынша қызметті қайта құру. Оқу іс-әрекетін игеру барлық психикалық процестерді (қабылдау, зейін, есте сақтау, ойлау) дамытудың және ұйымдастырудың сапалы деңгейін талап етеді.
Әр бала үшін мектепте оқуды бастау-бұл үлкен стресс. Қуаныш қуаныш пен таңданыс мазасыздыққа, шатасуға және шиеленіске жол береді. Бұл олардың ата-аналарында да болады.
Бірінші сынып оқушысының мектепте бейімделу кезінде қиындықтарға тап болу ықтималдығы қашан артады:
* Отбасында күн тәртібі сақталмайды.
* Баламен және бүкіл отбасымен бірге сөйлесуге аз көңіл бөлінеді.
* Үлкендерге құрмет жоқ.
* Бала тәуелсіздікке үйретілмеген, үй міндеттері мен тапсырмаларын орындамайды. Ата-аналарға үй шаруашылығына көмектеспейді.
* Баланың өз іс-әрекеті үшін жауапкершілік сезімі жоқ.
* Мінез-құлық проблемалары, ата-аналардың өтініштеріне бағынбау.
* Құрдастарымен қарым-қатынас жасау қиындықтары. Диалог жүргізе алмау.
* Бала оқуды ұнатпайды, өйткені отбасында оған аз немесе мүлдем назар аударылмайды.
* Мектепке дайын емес.
* Ересектердің мұғалімдер мен мектеп бағдарламасы туралы жағымсыз сындарын естиді.
Оқудың бірінші жылы кейде баланың бүкіл кейінгі мектеп өмірін анықтайды. Бұл жолда көп нәрсе бірінші сынып оқушысының ата-анасына байланысты. Ата-аналар баланың мектепке бейімделу қиындықтарын көрсететін белгілерді білуі керек.
Ата-аналар не нәрсеге назар аударуы керек?
* Баланың көңіл-күйі мен мінез-құлқының өзгеруі. Түсініксіз агрессияны көрсетеді немесе пассивті әрекет етеді.
• Құрдастарымен байланысқа түспеуге тырысады немесе керісінше-олармен қақтығысады.
* Тез шаршайды, өнімділігі төмен, тапсырмаға шоғырлана алмайды.
* Мектепке барғысы келмейтінін ашық айтады.
* Ол жиі: "мектепте қызық емес", "Мен ол жерде басқаша ойладым", "маған қиын", "мен мұны істегім келмейді"деп айта бастады.
* Не болып жатқанына деген қызығушылық әлсірейді.
* Үй тапсырмасын орындауға дайын емес.
* Өзіне, өз күшіне деген сенімділікті жоғалтады.
* Ұйқы мен тәбет бұзылады.
* Бас ауруы мен іштің ауырсынуына жиі шағымданады.
Бірінші сынып оқушыларының ата-аналары оқуды бастағаннан кейін бір айдан кейін де баласының осындай қиындықтарға тап болуы мүмкін екеніне дайын болуы керек.
Ата-ана балаға қалай және қалай көмектесе алады?
Бірінші сынып оқушысының ата-анасына арналған кеңестер.
Ең алдымен, ата-аналар үшін баланың қиындықтары бар-жоғын түсіну, олардың себептерін анықтау маңызды. Олардың әрқайсысына өз шешімін таңдау.
Бұл қарапайым кеңестер сіздің балаларыңызға деген сенімділікті, жақсы қарым-қатынасты, түсіністік пен сүйіспеншілікті жоғалтпауға көмектеседі. Олар өзін-өзі бағалауды, өзіне деген сенімділікті арттыруға ықпал етеді, бұл сіздің балаңызға қуаныш пен мақтаныш сыйлайды.
Балаларыңызды қандай жағдай болмасын жақсы көріңіз!